Despre proiect

Cândeşti PRO-IT este un proiect menit să aducă copiii din mediul rural în contact cu programarea creativă bazată pe tehnologii noi, menite să le arate legătura dintre mediul virtual şi realitate cu ajutorul roboţilor.

Proiectul include 2 etape: o primă etapă de introducere în tehnologiile folosite în programarea creativă şi o a doua etapă de implementare a unui club de programare creativă pentru copiii comunităţii locale.

Cândeşti PRO-IT se adresează copiilor cu vârste între 7 şi 14 ani şi are ca scop final dezvoltarea competenţelor digitale şi a abilităţilor de adaptare la noile tehnologii.

Proiectul este realizat în parteneriat cu Şcoala gimnazială “Matei Gr. Vlădeanu” şi sponsorizat printr-un grant oferit de programul StartONG coordonat şi  implementat de Asociaţia Act for Tomorrow şi finanţat de Kaufland Romania.

Tehnologiile cu care vom lucra

Scratch

Scratch este un limbaj de programare vizual bazat pe blocuri de cod cu ajutorul cărora copiii sunt iniţiaţi în programare.

Micro:bit

Micro:bit este un calculator de buzunar care poate fi folosit pentru a crea jocuri şi mici aplicaţii. El are 25 de leduri roşii care pot afişa mesaje text, simboluri grafice, cifre dar şi senzori de lumină, temperatură şi mişcare.

Ozobot Bit

Ozobot Bit este un robot mic şi simpatic ce poate fi programat şi controlat prin limbajul universal al culorilor. Ozobot ajută copiii să-şi dezvolte imaginaţia şi să intre în lumea minunată a tehnologiei, a roboticii şi a programării creative.

Club de programare creativă

Clubul este conceput să creeze un mediu informal creativ care să permită copiilor din comunitatea locală să înţeleagă şi să experimenteze pe cont propriu elemente şi concepte de programare creativă, atât prin aplicaţii practice cât şi cu ajutorul roboţilor.

Prin activităţile clubului intenţionăm să folosim tehnologia pentru a sprijini copiii să-şi dezvolte gândirea critică, imaginaţia, abilitățile de lucru în echipă, capacitatea de adaptare la nou – elemente necesare mediului de lucru al secolului XXI.

De ce programare?

Având în vedere că societatea se îndreaptă în ritm alert către informatizare și automatizare iar 70% din meseriile în care vor profesa copiii nu s-au inventat încă, este necesar ca ei să ia contact cu programarea și robotica de la cele mai fragede vârste.

Dorința noastă este ca această trecere să se facă într-un mediu informal în care copiii să învețe în joacă.

Misiunea noastră? Să dăm mai departe pasiunea pentru tehnologie și programare.

Sponsori & parteneri

Cum încercăm să contribuim?

Being digitally competent means using digital technologies in a  confident and safe way for various purposes such as working, getting a job, learning, shopping online, obtaining health information, being included and participating in society, entertainment, etc.

The Digital Competence Framework For Citizens

Dezvoltarea competențelor digitale

Informarea, comunicarea și colaborarea, crearea de conținut digital, securitatea, rezolvarea de probleme sunt cele 5 arii de competență identificate ca fiind parte a competenței digitale conform DigComp Framework 2.1 –The Digital Competence Framework for Citizens – publicat în 2016 de către Comisia Europeană.

Prin activitățile pe care le vom desfășura în cadrul proietului, ne propunem să acoperim nivelul de bază pentru toate cele 5 arii de competență dar ne vom axa în mod deosebit pe dezvoltarea de conținut digital și rezolvare de probleme.

Dezvoltarea abilităților de adaptare la noile tehnologii

Toate cele 3 tehnologii cu care vom lucra – Scratch, Micro:Bit, OzobotBit – sunt tehnologii noi, special create pentru a ajuta copiii să învețe programarea creativă și programarea cu roboți într-un mod plăcut și distractiv.

Trecerea de la o tehnologie la alta și apoi îmbinarea acestora are drept scop dezvoltarea abilităților de adaptare la nou, în general, ceea ce va susține pe viitor încrederea copiilor că pot încerca și pot face față într-un mediu nou de lucru.

Înțelegere si experimentare prin programare creativă

Programarea creativă și programarea cu roboți se poate învăța ușor, într-un mod plăcut, de la cele mai fragede vârste.

Prin intermediul unor platforme ușor de folosit și a unor plăcuțe programabile, copiii pot învăța principii de programare general valabile, își pot dezvolta gândirea algoritmică care le va permite să transpună concepte, practici, perspective experimentate aici și în alte situații și contexte legate de viața de zi cu zi.

Treptat, vor putea învăța ușor alte limbaje de programare (C/C++, Python, Java, JavScript, PHP, etc.) și se pot adapta să poată programa plăcuțe mai complexe (Arduino, Raspberry Pi, etc.).

Program club

Activitățile clubului se vor desfășura sâmbăta, timp de 4 săptămâni, în perioada 6-31 iulie, 2019.

Cei 25 de copii cu vârste între 7 și 14 ani, vor crea și edita mici aplicații Scratch, Micro:Bit, OzobotBit învățând principii de programare valabile în toate cele trei tehnologii.

Vor îmbunătăți și vor adăuga noi funcționalități unor aplicații deja existente aplicând astfel noținile învățate și dezvoltându-și creativitatea.

Vor realiza proiecte de echipă în cadrul cărora vor comunica, vor colabora, vor îmbina tehnologiile, vor rezolva probleme, vor prezenta și vor susține ideile.

Vor descoperi astfel noi perspective de utilizare a tehnologiei, vor fi si creatori de conținut, nu doar utilizatori.

Sesiunea 1 – 06 iulie

Atelier Scratch

Sesiunea 2 – 13 iulie

Atelier Micro:Bit

Sesiunea 3 – 20 Iulie

Atelier Ozobot Bit

Sesiunea 4 – 27 iulie

Proiecte de echipă (Scratch, Micro:Bit, Ozobot Bit)

Prezentarea proiectelor

Premierea celor mai bune proiecte